wtorek, 15 maja 2012

z biegiem czasu

Odłączyć aparaturę podtrzymującą życie biurowe - taki miałam plan - i zadziałać prewencyjnie, gdyż mnie nieco rozkłada. Ciągle jednak znajduję stosy zaległości, przywalonych sprawami bieżącymi. Ciągle jednak coś, co nie cierpi zwłoki. A przecież już dawno ktoś powiedział: idź na cmentarz, tam całe rzędy zwłok niezastąpionych.

Za to Skakanka nadal na pełnych obrotach, nie zdradza śladów zmęczenia. O ile w normalnych warunkach rozpoczyna dzień głośnym jękiem,  nie idę do szkoły, tak teraz wstaje niczym nakręcona. Na otrzymanym zegarku sprawdza, ile czasu do wyjścia, choć stary zabawkowy też pokazywał prawidłowo czas. A gdy w niedzielę z płaczem rzuciła się na łóżko, co przyjęłam o tyleż z alertem, co z rezygnacją, że znowu coś, zapytana o powód, odparła: "Płaczę ze szczęścia".

A ja zza filara spoglądam w ten zwykły-niezwykły tydzień, jak w szeregu białych dziewczynek podchodzi i klęka, i myślę, ale nam dziecko nagle wydoroślało. I gdy tak z dumy pękam, nie martwi mnie w tym momencie wcale, że my też o tyle już starsi.

Jakaś nadzieja bowiem we mnie wstępuje, że również mądrzejsi.

5 komentarzy:

  1. I Moja w szeregu białym klękać będzie w niedaleką niedzielę. I też mnie nie martwi ten fakt, że taka stara już jestem, a raczej cieszy, że Córka wydoroślała. Grunt to znaleźć pozytywną stronę, promyk światła, który daje nam radość.A z tej okazji radość tym większa.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. jakież to czasowe "przemyślenia" nas naszły ;)
    pozdrowienia dla Skakanki

    OdpowiedzUsuń
  3. @Lusija - dziękuję i życzę spokojnych obchodów. Ps. Dorosłym wypada płakać tak samo jak dzieciom, myślę;)

    @Dosia - Wasz Wrocław mnie minął. O rety.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też w niedzielę na komunię się wybieram;)
    Słaba ze mnie chrzestna, ale jednak;)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj wspomnienia... białe alby i zaryczana mamusia
    aż czekam kiedy to maluchy AŻ TAK wydorośleją, zagryzając czekoladą, o zgrozo, stres maturalny Najstarszego (dziś ostatni egzamin...)
    a Ty mi tu o jakiejś starości !!??
    oj oj niepoprawnie.... ;)

    OdpowiedzUsuń